Workout

Tre gode øvelser til en stærkere krop

Posted by

Det er vigtigt, at vi værner om vores krop, fordi det er den, vi skal leve i resten af livet. Vi skal altså være gode ved vores krop og sørge for, at den er så sund og stærk som muligt, så den kan holde i mange år. Du kan nemt få en stærk krop ved at benytte dig af nogle simple styrkeøvelser et par gange om ugen. Dog kan det være, at du er en af dem, der ikke lige synes, at du har tiden og overskuddet til at valfarte til træningscenteret flere gange om ugen, men det gør slet ikke noget. Mange øvelser kan man nemlig lave derhjemme helt gratis, så det er bare med at komme i gang og gøre det til en god vane. Vi vil selvfølgelig gerne hjælpe dig godt i gang med din styrketræning, og derfor har vi her samlet et par gode øvelser, der uden tvivl vil gøre din krop stærkere, og som du samtidig nemt kan lave derhjemme.

Dips, bred squat og lunges

Når du skal styrketræne, kan du for eksempel starte ud med at træne armene. Med den såkaldte ”dips”-øvelse træner du dine tricepser og skuldre og får altså flotte og tonede arme. Alt, du skal gøre, er at stille dig med ryggen til eventuelt en reol, en stolekant, et bord eller lignende. Du skal nemlig bruge en kant, som du skal læne dig op af. Tag fat i kanten, stræk arme og bøj i benene. Træk derefter dig selv op så du kommer til at stå i den originale position. Sådan laver du altså ”dips”-øvelsen, og så er det ellers bare med at lave det antal gentagelser, der passer dig bedst.

En anden øvelse, du kan komme ind i dit lille træningsprogram, er de brede squats. Det er en simpel øvelse, hvor du skal starte med at stille dig med begge fødder plantet på jorden, og med en lidt bredere afstand end ved de normale squats. Derefter skal du bevæge dig langsomt ned mod gulvet, som om du skal til at sætte dig på en stol, og derefter bevæge dig op igen. Det er altså en øvelse, der virkelig vil styrke dine baller og ben og få dem strammet op på en superflot måde.

Den sidste simple øvelse, vi vil anbefale, er lunges. Her træner du igen dine ben, og det er også en simpel øvelse, som du nemt kan lave derhjemme. Lunges kan laves på forskellige måder, men her har vi valgt at anbefale de stående lunges. Her skal du stå oprejst og tage et skridt fremad med det ene ben, hvor du derefter skal sænke dig nedad med din krop, så det andet knæ næsten rammer gulvet. Derefter skal du trække dig selv op igen, og så er du altså godt i gang med at lave lunges.

Tilføj vægt, eller juster i gentagelser

Her har du altså tre øvelser, som du nemt kan lave derhjemme. Hvis du ikke føler, at du får nok ud af øvelserne, kan du altid tilføre noget ekstra vægt til øvelserne i form af små håndvægte eller en kettlebell. Du kan også selv justere i gentagelserne, så de passer bedst muligt til dig. Det er altså nogle øvelser, som ikke tager mere end et par minutter at lave, og de vil uden tvivl styrke din krop.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *