Running on track

Sådan finder du motivation til løbeturen

Posted by

Vi kender alle sammen det der med, at man simpelthen mangler motivation i en travl hverdag til at komme ud på den ugentlige løbetur. Man finder på utallige undskyldninger for ikke at komme afsted, og det kan være alt, fra at du har haft en travl dag, og at dine ben er alt for ømme, til at du har en begyndende hovedpine og simpelthen ikke kan magte turen. Her skal du simpelthen lære at tænke anderledes, så du finder den ønskede motivation og ser løbeturen som en positiv ting i stedet for den byrde, den kan føles som engang imellem. Det vil vi simpelthen gerne hjælpe dig med, og derfor har vi samlet et par råd til, hvordan du kommer afsted på løbeturen.

3 gode råd

  1. Giv dig selv en peptalk

Det kan altid være en god idé at give sig selv en lille peptalk, uanset hvilken form for motion man dyrker, og dette gælder selvfølgelig også, når det kommer til løbeturen. Hvis du har en af de der dage, hvor du føler, at du simpelthen har ramt en mur og virkelig ikke kan magte at tage afsted på den halve times løbetur, så fortæl dig selv, hvor god du er, og hvor vigtig denne løbetur uden tvivl vil være for dig. For at motivere dig selv endnu mere, kan du altid prøve at konkurrere med dig selv og sætte som mål, at du skal slå din tid fra sidste løbetur. Det vil uden tvivl være en motivationsfaktor, der virker.

  1. Drop de dårlige undskyldninger

Det virker selvfølgelig hundrede gange lettere sagt end gjort, men du er simpelthen nødt til at vænne dig af med de dårlige undskyldninger og fokusere på de gode ting, som en løbetur vil give dig. Du ved jo godt inderst inde selv, at det er nogle ekstremt dårlige undskyldninger, du bilder dig selv ind, og det er bare med at se ud over dem. Her vil det for eksempel altid være en god idé at sætte fokus på den gode følelse, man altid har, efter at man har taget sig sammen og er kommet afsted på løbeturen.

  1. Forny din energi

Mange undersøgelser viser faktisk, at motion er med til at forbedre vores energiniveau. Dette er uden tvivl også noget, du kan bruge som motivationsfaktor til at komme afsted. Hvis du for eksempel har en dag, hvor du føler dig sløv og ugidelig, så er det altså bare med at komme afsted på den løbetur og derved forny dit energiniveau, så du kan gå en meget mere produktiv dag i møde.

Fokuser altid på de gode ting

Her har vi altså samlet tre gode råd, som du kan tage til dig, hvis motivationen til at komme ud på løbeturen er fuldstændig forsvundet. Når du skal motivere dig selv til at dyrke motion, er det altid en god idé at fokusere på alle de gode ting, som motionen gør for både dit sind og din krop. Det er altså bare med at droppe alle de særdeles dårlige undskyldninger og komme afsted hurtigst muligt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *